Hi! welcome to my blog. feel free to navigate around. ๐Ÿ‘
Dashboard
Hukum Wanita Menyerupai Lelaki ( Pengkid )
Monday, April 21, 2014 โ€ข 12:23 PM โ€ข 0 comment[s]
Hi assalamualaikumm. Happy Mondays โ˜€

Alright, apa itu pengkid? Rasanya semua tahu apa maksudnya kan. Pengkid ni ialah apabila perempuan menyerupai seperti lelaki. Acah`2 lelaki macho la kononnya. Hihi zaman sekarang ni dah ramai kan perempuan yang jadi lelaki. Lysa selalu terfikir kenapa diorang nak jadi lelaki eh? Apa sebabnya? Terlalu banyak bergaul dengan lelaki dari kecil? Stress tentang dirinya sbg perempuan? Dah tu pulak ada jugak yang couple dgn perempuan. Dah la dia perempuan couple pulak dgn perempuan. Acah`2 sweet pulak tu. Konon sampai bilabila lahh. Sdgkan diorang tu mmg takboleh bersama. Serius tak faham. Hm bersyukurlah apa Allah dah jadikan utk kita. Jangan nak ubah ciptaan Allah. Tahu tak apa hukum menyerupai seperti lelaki?

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia Kali ke-83 yang bersidang pada 22 - 24 Oktober 2008.

Muzakarah telah memutuskan bahawa pengkid, iaitu wanita yang berpenampilan dan mempunyai gerak laku serta naluri seksual seperti lelaki adalah haram di sisi agama. Muzakarah menggesa agar masyarakat Islam supaya memberi pendidikan dan tunjuk ajar yang sebaik-baiknya kepada anak-anak gadis khususnya dalam aspek berpakaian, perlakuan dan penampilan supaya gejala seumpama ini dapat dielakkan kerana ia adalah berlawanan dengan fitrah dan sunnatullah.

Huraian lanjut di www.e-fatwa.gov.my

Sekadar perkongsian dari Lysa. Sumber dari JAKIM

Cik Lysa ๐ŸŒท 

ยซ Newer
Older ยป
2014 - Template made by Ika. Inspired and image for background are from cocorini. Thanks to afiqah and wana for the navigation thingy. do tell me if im not credit yours.